LASERTERAPI

Så er den her - vores helt nye LightForce FXI-laser til behandling af smerter, inflammation og vævsskader.

Laserterapi er en metode, der bruges til at fremme kroppens egen heling. For at gøre det mere konkret, kan man sige, det svarer til, at planter optager sollys og bruger det til energi. På samme måde kan kroppen optage laserterapi og bruge det til heling.

De fleste forbinder en laser med at være noget skarpt lys, der er farligt for øjnene, og derfor kan det være svært at forestille sig, at laserterapi oprigtigt kan hjælpe. Dog er der ingen tvivl om, at laserterapi hos Hasle Fysioterapi bliver udført yderst professionel og med stor præcision. Derfor er der også stor chance for, at du vil få glæde af det hos os. Laserterapi kan hjælpe dig med akutte skader, overbelastningsskader, kroniske tilstande, hudproblemer og meget andet.

Hvordan virker laserterapi?

Laserlys har en unik evne til at udsende bølgelængder, der trænger ned i vævet og starter en lang række af reaktioner i vævet. Bølgerne overfører energi, der stimulerer vævets egen regenereringsproces på celleniveau, så helingen i vævet fremmes og inflammation og smerter dæmpes.

Behandlingen kan altså dæmpe dine smerter og starte restitutionen i vævet hurtigere. Resultatet bliver, at du er hurtigere kampdygtig end uden behandlingen. Nogen vil opleve stor hjælp med laserterapi, og derfor synes vi selvfølgelig, du skal give det en chance.

Hvorfor LightForce FXI?

Denne laser er den mest avancerede terapilaser, der findes på markedet i dag, og er langt kraftigere end man har set tidligere. Det betyder bedre effekt på kortere behandlingstid. Med denne laser er det muligt for os at skræddersy forløbet præcis til dig, baseret på din tilstand, hudtype, kropstype mm. Denne teknologi sørger for at nå ind til den ødelagte væv på den bedste, mest effektive og mest skånsomme måde.

Laserterapi er klinisk veldokumenteret og giver ingen bivirkninger. Du skal derfor ikke være bange for, at du får ondt eller bliver øm efterfølgende. Behandlingen tager ca. 5-10 minutter, og har den bedste effekt med 4-6 behandlinger, alt afhængig af skadesomfang og -periode.

Kan laserterapi hjælpe dig?

Laser er velegnet til en lang række problematikker, herunder diverse sportsskader, skulderskader, tennis- og golfalbue, rygproblemer (fx diskusprolaps og hold i ryggen), gigt- og hudlidelser. Er du opereret, kan laserlyset hjælpe til hurtigere heling.

Kort sagt - der er mange fordele. Så har du smerter, inflammation eller et ønske om hurtigere heling, så kan laserterapi hjælpe dig. Laserbehandling kan hjælpe dig både i hudens overflade og under huden (i vævet), og faktisk bliver laserbehandling flittigt brugt i resten af verden også til mange andre ting. Succesraten med laserterapi er meget høj, dog vil der altid være enkelte mennesker, der ikke oplever den ønskede effekt.

Hvis du er blevet nysgerrig på at vide mere om, hvad laserterapi kan gøre for dig, så tøv ikke med at kontakte os i dag. Vi sidder klar til at gøre dig meget klogere.